Ezeket látta már?

Etikai botrányba keveredett a fogyásra használt injekció gyártója

fogyás, diéta, injekció, cukorbetegség

Az eredetileg cukorbetegség kezelésére kifejlesztett gyógyszert gyártó dán cég 2 év alatt több mint 21 millió fontot szánt arra, hogy a szakemberek jó véleménnyel legyenek a termékéről.

A Novo Nordisk intenzív kampányt folytatott azért Nagy-Britanniában, hogy az elhízás elleni szervezetek és szakemberek jó véleményt alkossanak a fogyást elősegítő gyógyszeréről - írta meg a Guardian. Arról a gyógyszerről van szó, amiről már az Egészségkalauz is beszámolt korábban: a cukorbetegség kezelésére fejlesztettek ki, de fogyókúrás célra is sokan elkezdtek használni az utóbbi időben, miközben a mellékhatásai még nem kellően dokumentáltak. A hatóanyaga a szemaglutid az agy étvágyszabályozó területeire hat. Mivel rendkívül népszerű lett a gyógyszer a fogyni vágyók körében, hiánycikk lett, így a hatóságok arra utasították az orvosokat, hogy a diétázóknak ne írják fel a készítményt, mert a cukorbetegeknek így nem jut elegendő mennyiség.

Az angol gyógyszerészeti szervezet vizsgálata alapján feltárták, hogy a gyártó 7 alkalommal is megsértette az iparági etikai kódexét burkolt reklámozással. 2019-től kezdve 3500 esetben adományozott, szponzorált eseményeket és adott ösztöndíjakat különböző elhízás elleni szervezeteknek, orvosi kollégiumoknak, háziorvosoknak, egészségügyi oktatóknak és egyetemeknek. A gyártó azt vallja, hogy nem volt szándékuk a befolyásolás, azok pedig, akik juttatást kaptak, azt nyilatkozták, hogy nem befolyásolták őket az anyagi előnyök.

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

<KÖVETKEZŐ CIKK>

Fogyni szeretne? Ezek 2023 legjobb diétái az orvosok, táplálkozási szakemberek szerint

Forrás: EgészségKalauz
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához