Új designt kapott a gyógyszertár: a vásárlói igényeket szolgálja ki a modern belső
Az Alma Gyógyszertárak Referenciapatika Programja 2019-ben országos lefedettséget érhet el. A már modernizált Alma Gyógyszertárak friss belső design-ja közkedvelt a betérők körében, sokan megjegyzik a patikusoknak, hogy „nagyon tetszik az új, fehér-zöld színvilág, a világosabb, tágasabb üzlet”. A pozitív vásárlói visszajelzések mellett a sikert egy díj is fémjelzi: az új design Superstore díjat is hozott az Alma Referenciapatikának!
Dr. Lázár Szabolcs, a Patika Management Kft. ügyvezető igazgatója büszkén osztotta meg: „A Referenciapatika Program nagy lépés az Alma-hálózatnak. Az előkészítésnél a vásárlóink igényeire koncentráltunk, mellette feltérképeztük a nyugat-európai trendeket, de alapvetően saját, több évtizedes tapasztalatainkra építkeztünk. Azt gondolom, hogy nem csak Magyarországon, de Európában is élvonalba tartozó egyedi, saját programot alkottunk az Alma Referenciapatika-modellel. A modernizálás során a letisztult patika belsőt és a szabad polcokat úgy alakítottuk ki, hogy közben az Almára jellemző barátságos hangulat ugyanolyan hangsúlyos maradjon. Nagyszerű élmény volt mindezt létrehozni és még nagyobb a gyakorlatban megvalósítani. Olyan minőségi munkát végeztünk, amire újítóként is büszkén tekinthetünk.”
A program elindítása előtt a gyógyszertárhálózat feltérképezte a hazai vásárlói közönség igényeit. Bár az emberek 70%-a a széles választékot és a kedvező árakat keresi, de egyre fontosabb szemponttá válik számukra a kellemes patika belső. Az Alma Referenciapatika Program keretében az Alma Gyógyszertárak az új, letisztult belső kialakítással mindezt maximálisan megvalósították. A tisztaságot jelképező fehér, a természetes fa, és az üde zöld árnyalatok harmóniája már elsőre pillantásra is modern, barátságos légkört teremt.
A modern kor vásárlójának magas az információigénye és nagyon szeret széles kínálatból választani. Az Alma Referenciapatika lényegében egy speciális üzletmodellt jelent, amely új funkciót ad a gyógyszertárnak. Az újjávarázsolt belső tér és a modernizált munkahely óriási segítséget jelent a vevőknek és a gyógyszerészeknek egyaránt. Áttekinthetőbben helyezkednek el a vény nélkül elérhető termékek, amely segíti a betegeket a választásban. A termékkínálat széles, és a klasszikus gyógyszertári terápiás csoportokon, egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékeken túl olyan kategóriákkal is találkozhatnak a vásárlók, melyeket jellemzően nem gyógyszertárban szoktak beszerezni.
A vásárlói visszajelzések egyértelműek: a hozzáférhető polcon elhelyezett termékek kiemelt népszerűségnek örvendenek. Kifejezetten igaz ez a táplálékkiegészítőkre, vitaminokra és bőrápoló készítményekre, amelyeket a vásárlók szívesen hasonlítanak össze, mielőtt kiválasztják a számukra megfelelőt. A szakértelem egyértelmű hozzáadott értéke a gyógyszertáraknak, de ezen felül egy garancia is, mert az itt elérhető termékek minőség és eredet szempontjából ellenőrzött forrásból, megfelelő szállítási körülményeket biztosítva kerülnek a polcokra.
Az egészségtudatos, megelőzést fontosnak tartó vásárlók szerint a harmonikus hangulat és XXI. századi design miatt szívesen járnak ezekbe a gyógyszertárakba. A már említett vásárlói igények felmérése alkalmával az emberek 43%-a kifejezetten a szabadpolcos patikát részesítette előnyben. Az Alma Referenciapatikákban dolgozó gyógyszerészek szerint „a szabadon álló polcoknak köszönhetően olyan termékek is szem elé kerültek, amelyekről eddig a vásárlók nem is gondolták, hogy egy gyógyszertárban is beszerezhetők. Bár a vásárlási rutin változott, a felkészült gyógyszerészeink hatékonyabban tudnak konzultálni mindazokkal, akiknek kiemelten fontos a szakmai segítség”.
„Az elmúlt fél évben szép számmal kerültek átadásra megújult patikáink, és várható, hogy ennek az üteme gyorsulni fog. Mindenki érzi, hogy haladni kell a korral, ezt pedig csak akkor lehet eredményesen véghez vinni, ha a vásárlói igényekhez igazítva tesszük” – mondta el jövőbeni terveit Dr. Lázár Szabolcs. Az Alma Gyógyszertárak hosszútávú célkitűzései közt szerepel, hogy év végéig országos lefedettséget érjenek el az új koncepcióval, és így minél több helyen várják majd modernebb környezettel a vásárlókat. „A pozitív vásárlói visszajelzések mellett a sikert az is mutatja, hogy a legnagyobb üzleti megjelenéseket rangsoroló Superstore verseny Franchise kategóriájának fődíját az Alma Gyógyszertárak Referenciapatika Program design-ja kapta” – tette hozzá Dr. Lázár Szabolcs.