Jobban tanul - akinek otthon van az édesanyja?!
Egy friss tanulmány szerint, melyet a minnesotai Macalester College és a University of California kutatói készítettek, azok a gyerekek, akikkel az édesanyjuk otthon maradt az első évben, jobban teljesítenek az iskolában.
Azok viszont, akiknek az anyukája már az első évben visszament dolgozni, rosszabb eredményt nyújtanak a számonkéréseken és a magatartásukkal is több gond van.
Az öt évtizedet felölelő vizsgálatból arra is fény derült, hogy a gyerekek teljesítményére különösen rossz hatással volt az, ha az anyjuk teljes állásban dolgozott, de emellett az is sokat nyomott a latban, hogy milyen társadalmi osztályból valók, illetve, hogy csak az egyik, vagy mindkét szülő neveli-e őket.
A kutatás szerint a középosztálybeli, kétszülős családból való gyerekeket nagyobb valószínűséggel érintette negatívan az élmény, mint a munkásosztálybeli vagy egyszülős családból valókat. "Úgy tűnik, a későbbi – tehát a gyerek születése után két vagy három évvel – történő munkába állás előnyös a gyerekek számára" – vonták le a kutatók a következtetést.
A tanulmányt a Daycare Trust közhasznú társaság hozta nyilvánosságra, akik azért küzdenek, hogy az anyák szülés után egy évig otthon maradhassanak, és gyermekellátási támogatást kapjanak.