A rajzfilmfigurák meghozzák az étvágyat?!
Az Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány szerint, az élelmiszercsomagolásokon látható rajzfilmfigurák hatással vannak a gyerekek ízérzékelésére.
Egy tanulmány során nyolcvan kisgyereknek mutattak különféle gabonapelyheket tartalmazó dobozokat, majd megkérték őket, hogy osztályozzák a tartalmukat. A dobozok közül néhányon ismert rajzfilmfigurák szerepeltek, a termékek elnevezései között pedig akadtak egészséges életmódra utaló nevek, és előfordultak olyanok is, amelyek inkább egészségtelen asszociációt keltettek.
Azok a gyerekek, akinek rajzfilmfigurával díszített dobozokat mutattak, nagyobb arányban vallották azt, hogy szeretik a gabonapelyheket, mint azok, akik sima dobozokat kaptak, továbbá több gyereknek jobban tetszettek az olyan jellegű elnevezések, mint például "Egészséges falatok", annál, hogy "Cukros falatok".
Összességében azonban a név kevésbé volt döntő, mint a rajzfilmfigura jelenléte, amiből a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az egészséges étkezésre buzdító üzenet hatásos a kisgyerekeknél, de az ismert figurák elhelyezése a csomagoláson még jobban ösztönöz a fogyasztásra .
Az persze nem újdonság, hogy az ismert rajzfilm- vagy egyéb hősök marketing célra való felhasználása népszerű módszer a gyereknek szánt termékek esetében, hiszen ezek a figurák segítenek nekik beazonosítani az árukat. A gond inkább azzal van, hogy ezek a népszerű rajzfilmhősök sokszor egészségtelen ételeket népszerűsítenek, pedig a gyerekkori elhízás mértékét tekintve nem ártana jobban odafigyelni arra, hogy a kicsik kedvenc mesehőseit kizárólag egészséges ételek népszerűsítésére használják fel.