Először foglalt időpontot szemészeti rendelésre Bella
Újsághír pedig azért lett belőle, mert Bella nem más, mint a Pécsi Tudományegyetem és a T-Systems által közösen kifejlesztett mesterséges intelligencia megoldása.
Magyarországon először szemészeti rendelésre foglalt időpontot a Pécsi Tudományegyetemen Bella, az Egyetem és a T-Systems által közösen kifejlesztett mesterséges intelligencia megoldása.
Egészségügyi adminisztrációban tesztelték a mesterséges intelligenciát
Bella a recepcióra érkező telefonokat kezelte, kikereste és lefoglalta a telefonálók számára a megfelelő időpontot vagy kérdés esetén a recepciós kollégához irányította a hívót. Az egyszerre több hívást fogadni képes Bellától az adminisztratív terhek jelentős csökkenését várja az intézmény.
A technológiai fejlődésnek köszönhetően a modern egészégügyi ellátásban a kórházakban töltött napok száma egyre jobban lecsökken, nagy hangsúlyt kap a minőségi járóbeteg szakellátás és az egynapos beavatkozások fejlesztése.
Mesterséges intelligenciával tökéletesítik a röntgen mammográfiás szűrések pontosságát
A klinikai telefonos ügyfélszolgálat leterheltségének a csökkentése volt a cél
Ezen törekvéseknek köszönhetően az ellátás minősége mellett az ellátottak száma is növekedhet. A betegutak kialakításában és irányításában éppen ezért nagy segítséget nyújthat egy olyan fejlesztés, mely előre kialakított folyamatok mentén párbeszédet tud folytatni a betegekkel és önállóan, emberi beavatkozás nélkül képes ügyintézési folyamatokat kezelni. Egy ilyen rendszer fejlesztése és kiépítése nagy felelősséggel jár, ezért a Pécsi Tudományegyetem és a T-Systems közös együttműködésében kialakításra került a Vanda digitális üzleti asszisztens mesterséges intelligenciáján alapuló, időpontfoglaló szolgáltatás, Bella.
Az innovációs projektet 2019 nyarán indította el közösen az Egyetem és a digitális szolgáltató azzal a céllal, hogy megvizsgálják, hogy egy teljesen automatizált időpontfoglalási folyamat segítségével hogyan csökkenthető a klinikai telefonos ügyfélszolgálat terheltsége. Időközben a koronavírus járvány országszerte hatalmas leterhelést hozott az egészségügyi ellátásban. A pécsi klinikán zajló pilot program eredményei hozzájárultak ahhoz, hogy a már elérhető digitális technológiák ezen a területen is egyszerűbbé, kényelmesebbé és gyorsabbá tegyék a sokszor túlterhelt adminisztratív funkciókat.
Bella interaktív és gyors
Bella, a T-Systems már mindennapokban alkalmazott digitális asszisztenséhez hasonlóan, képes szóban (telefonon) interakcióba lépni a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szemészeti Klinikájára telefonálókkal, ezzel elősegítve a telefonon történő időpontfoglalás gyorsítását és egyszerűsítését. A digitális asszisztens segítségével történő időpontfoglalást 2021.02.01 és 2021.04.30. között vezették be a klinikán teszt jelleggel. Ezen időszak alatt a nap 24 órájában a digitális asszisztens adott időpontot a betelefonálóknak a szemészeti szakrendelésre.
Így segítheti a mesterséges intelligencia a bőrrák kiszűrését - kattintson!
Minden olyan esetben, amikor a beteg nem kívánta igénybe venni ezt a szolgáltatást, illetve nem rendelkezett megfelelő információval a digitális időpont kéréshez, Bella munkaidőben – reggel 8 és délután 3 óra között – az egyetem recepciós munkatársához kapcsolta a hívót. A teszt időszak alatt Bella üdvözölte a telefonálót és a kórházi rendszerben már regisztrált betegek esetében végigvezette az időpontfoglalási folyamatot, ezáltal az időpontfoglalás emberi ügyintéző nélkül történhetett meg. Minden sikeresen foglalt időpontot kérésre SMS-ben is nyugtázott a rendszer. A lefoglalt időpont előtt 2 nappal emlékeztető SMS-t kapott a páciens, erre küldött válasz üzenettel egyszerűen lehetett lemondani a foglalást. Az emlékeztető SMS növeli a járóbetegek szakrendelésen történő megjelenés arányát, a felszabadított időpontok által pedig növelhető a szemész orvosok idejének kihasználtsága.
Bella csak egyértelmű utasításokat követ
Nagyon fontos, hogy Bella kizárólag az időpontfoglalással kapcsolatos feladatokat látta el és csak egyértelmű kéréseket, utasításokat követett. Ha számára ismeretlen kérdéssel vagy kifejezéssel találkozott, akkor munkaidőben a recepcióra kapcsolta a hívást. Ez garanciát nyújtott számunkra és a telefonáló pácienseknek is, hogy a lehető leggyorsabban elérjék a kívánt információt vagy megkapják az elérhető időpontot. A Pécsi Tudományegyetem kollégái már a teszt időszak előtti hetekben is együtt dolgoztak Bellával, az éles munkába állása pedig február 1-jével történt meg.
"A páciensek első meglepődésüket követően igen pozitívan fogadták Bellát. Azon tény, hogy immár 24 órában lehetővé vált az időpont foglalás, nagy segítséget jelentett a betegeknek. Továbbá információkat kaphattak a szemészeti ellátás helyszíneiről, az aktuálisan elérhető ellátásokról, valamint Bella révén a telemedicinát végző orvosokhoz is gyorsan eljutott a hívó. A telemedicina lehetővé tette, hogy rövid idő alatt jussanak személyes találkozás nélkül szakorvosi javaslathoz és receptekhez, továbbá vizsgálati időponthoz is szükség esetén" – mondta el dr. Csutak Adrienne a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szemészeti Klinika igazgatója.