Az egészség egyre inkább magánügy? Kutatások szerint igen
Tízből ma egy magyarnak van magán egészségbiztosítása, miközben a lakosság több mint egyharmada nyitott lenne pénzt kiadni egy ilyen jellegű biztosítási szolgáltatásért.
Az Allianz saját ügyfelei körében végzett kutatása alapján ennél több, 96 százalék szerint lenne igény egyéni egészségbiztosításra, de legalábbis szűrővizsgálatokra (86 százalék). Dr. Karai Gábor, a Teladoc Hungary Kft. – az Allianz Hungária szolgáltatópartnerének – ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy bár ez a terület most kezd csak kibontakozni hazánkban, egyre nagyobb rá az igény.
Mennyit ér az egészségünk, és mire fordítjuk szívesen a rá szánt összeget?
Az Allianz saját kutatásában2 érkezett visszajelzések alapján átlagosan 8-12 ezer forintot szánnánk havonta fekvő-, illetve járóbeteg-ellátásra, illetve ezek kombinációjára egyaránt fedezetet nyújtó biztosításra. Általánosságban a laborvizsgálatot tartjuk a legfontosabb szolgáltatási elemnek (4,4)[3]. Járóbeteg-ellátásban a fejlett diagnosztikai vizsgálatokat érezzük a legértékesebbnek (4,3). Fekvőbeteg-biztosítás esetén a műtétet megelőző vizsgálatokat tartalmazó szolgáltatás kapta a legmagasabb (4,3) pontot hasznosság alapján egy 1-5-ig terjedő skálán. A megkérdezettek kiemelten fontosnak tartják még a rákdiagnosztikát (4,2).
Dr. Karai Gábor szerint – aki maga is aktív, praktizáló háziorvos, és egyben a Teladoc ügyvezető igazgatója – a hozzájuk forduló páciensek többféle ok miatt keresik fel őket: ez lehet egy konkrét egészségi panasz, illetve kétely, vagy egy korábbi orvosi javaslat alapján további vizsgálati igény. A call centerükben betegellátásban járatos gyakorló orvosok, többségében háziorvosok, belgyógyászok kezelik a hívásokat. Az orvos az ügyféllel folytatott beszélgetés és az eset kellő megismerése alapján hoz döntést arról, hogy a páciens az ellátó rendszer mely szintjére és mikor kerüljön. Ez alapján a következő lépés igen szerteágazó lehet. Visszakapcsolhatják az ügyfelet az ügyintézőhöz, aki megszervezi a javasolt ellátást, de előfordulhat, hogy az orvos a panasz komolyságára való tekintettel más utat javasol, pl.: mentő, ügyelet hívását. Nota bene, sürgősségi ellátást ugyanis egyetlen magánszolgáltató sem biztosít jelenleg Magyarországon. Sok esetben alapvetően a beszélgetés során folytatott orvosi tanács, javaslat is elegendő a probléma megfelelő kezeléséhez.”
Az Allianzé az első kizárólag fekvőbeteg-ellátásra is fedezetet nyújtó egészségbiztosítás a magyar piacon. Az Allianz Egészségprogramban a biztosító szolgáltatópartnere a Teladoc Hungary Kft., amelyen keresztül magas szintű ellátásszervezést kínál ügyfeleinek. A biztosítás keretében a biztosító a szerződési feltételek szerint megfizeti az ügyfél által igénybe vett orvosi szolgáltatás költségét az ellátást követően.
Az Egészségprogramban különböző csomagvariációkban a következő szolgáltatások érhetőek el az egy éves időszakra megállapított fix havidíjért:
- Szűrővizsgálatok
- Orvosi Call Center
- Járóbeteg-ellátás
- Labor-és standard diagnosztikai ellátás
- Fejlett diagnosztikai ellátás
- Egynapos sebészeti ellátás
- Műtétet megelőző vizsgálatok
- Második orvosi vélemény
- Fekvőbeteg-ellátás
- Rehabilitációs ellátás
- Orvosi asszisztencia
1 Az EY 1000 fő bevonásával készült reprezentatív kutatása
2 Az Allianz 2021. október 18-25. között, az egy biztosításnál többel rendelkező 25-70 éves korú saját ügyfelei között végzett kutatása szerint.
3 Egy 1-5-ös skálán, ahol az 5 a legfontosabb, 1 a legkevésbé fontos.
Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben is!