Eddig bírtam, visszavonulok - így reagált Schobert Norbi a GVH bírságára
A fitneszguru megszólalt a GVH büntetése után.
– Eddig bírtam, visszavonulok. Ez a vizsgálat és az, hogy mindenféle hazugnak neveznek, most padlóra küldött, és innen már nem tudok felállni. Ez a kampány olyan most, mintha eddig végig hazudtam volna, közben a visszajelzések és a klinikai vizsgálatok szerint is százezrek életét mentette meg a rendszerem – kezdte a Blikknek Schobert Norbi, aki szerint a mostani vizsgálat nem volt véletlen.
– Valaki vette a fáradságot és több száz, a Norbi Update oldalra feltöltött videót kielemzett és jegyzetelt. Nyilván feljelentett valaki, és ezért indult a vizsgálat – tette hozzá a fitneszguru.
Az EgészségKalauz is megírta, hogy Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintra bírságolta a céget, közölte szombaton a hivatal. A cég a termékek hatásait, összetételét, a diéták eredményességét illetően tévesztette meg a fogyasztókat. A vállalkozás együttműködött a hatósággal és elismerte a jogsértést, ezt figyelembe vették a bírság megállapítása során.
A vizsgálat feltárta, hogy a Norbi Update életmódrendszert, illetve az Update termékek népszerűsítését célzó, a forgalmazó közösségi oldalán közzétett videók több szempontból is tisztességtelennek minősültek a fogyasztókkal szemben. A GVH szakemberei 280 videóbejegyzést néztek át, és arra jutottak, hogy azok megtéveszthették a fogyasztókat a termékek összetételét, hatásait, a cég piaci pozícióját, illetve egy termék esetében annak forgalmazhatóságát illetően.
A videók megalapozatlanul hirdették az Update termékeket egészségre ható tulajdonságra, betegségek megelőzésére, kezelésére utaló állításokkal (például „elmúlik a cukorbetegség, elmúlik a magas vérnyomás”).
A megtévesztő, egészséggel kapcsolatos állítások megsértették az élelmiszerek reklámozására vonatkozó uniós szabályozást is. A posztok emellett megtévesztő állításokat tettek az Update termékek összetételével kapcsolatban (például „cukormentes, csökkentett a szénhidráttartalma”), valamint megalapozatlanul állították a cég piacelsőségét.
A videóbejegyzések jogsértően keltették azt a benyomást, hogy az Update márkához köthető táplálkozás mindenki számára alkalmas az egészségi állapot megőrzésére és a betegségek megelőzésére, elhallgatva, hogy az egyéni egészségügyi körülmények erősen befolyásolhatják a szóban forgó diéták alkalmazhatóságát. Ráadásul a megtévesztő videókkal célzott fogyasztói kör részben sérülékeny, mivel az állítások betegeket és túlsúllyal küzdőket is céloznak.
Olvasta már?
- Olcsóbb lesz az élelmiszer: júniustól indul a kötelező akciózás a boltokban
- Ezeket a termékeket kötelező leakciózni a boltokban - itt a lista
- Ha ilyen kolbászt vett az Aldiban, ne egye meg semmiképpen sem!
Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!