Ezeket látta már?

Ezért láthat az utakon rózsaszín kamiont

rózsaszín kamion mellrák Waberer

Tegnaptól már az utakon a rózsaszín kamion.

Október 9-én elindult a magyar utakon is a Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. rózsaszín kamionja, amely a mellrák elleni küzdelem fontosságára hívja fel a figyelmet. A kamionon oldalán elhelyezett QR kód egy olyan weboldalra irányítja az érdeklődőket, ahol a betegségből felépültek üzenetei adnak erőt a jelenleg érintetteknek. A két vállalat képviselői mellett Tatár Csilla műsorvezető, valamint Url Izabella és Bakos Kitti influencerek is jelen voltak támogatva a célkitűzést, hogy ez az ügy minél szélesebb körhöz eljusson.

Az emlőrák világszerte az egyik leggyakoribb női daganatos megbetegedés, Magyarországon pedig a hivatalos statisztikák szerint romlik a helyzet. Az emlőrák elleni harc kiemelten fontos társadalmi ügy, a betegség elleni küzdelem dedikált hónapja pedig az október, ezért a Volvo Hungária Kft. kezdeményezésére a komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Waberer’s Csoport rendhagyó akcióval hívja fel a figyelmet erre a témára.

A magyar utakon is elindult a rózsaszín kamion

Október 9-én elindult a rózsaszín kamion a magyar utakon, ami egy női sofőrrel teljesíti a fuvarokat. A gépjárműn található QR kód egy dedikált oldalra irányítja az azt beolvasókat, ahol az emlődaganatos betegségből felépülő emberek üzeneteit lehet olvasni, ezzel is támogatva azokat, akik éppen a betegséggel küzdenek. A kamion elindulásakor rendezett eseményen részt vett Tatár Csilla, aki korábban is foglalkozott már a témával, valamint a fiatalabb korosztály figyelmének felkeltése érdekében Url Izabella és Bakos Kitti influencerek is közreműködtek, hogy minél szélesebb közönséghez jusson el az üzenet.

Sok a tévhit

Ez azért is kiemelten fontos, mert egyre több olyan tévhit kering az interneten, amik kifejezetten akadályozzák a mellrák elleni küzdelmet. Dr. Nagy Tímea, a Wáberer Medical Center radiológus szakorvosa ezekkel a tévhitekkel kapcsolatban a következőket nyilatkozta: „A mammográfiától gyakran megijednek a nők, hiszen sokszor felmerül az interneten, hogy mivel röntgenvizsgálatról van szó, ezért ez okozza sok nőnél a mellrákot. Azt azonban sokan nem tudják, hogy ennek a vizsgálatnak a sugárzása nagyjából egy kétórás repülőút háttérsugárzásával egyenértékű. Tehát nem éri nagyobb sugárzás a hölgyeket, mint egy Budapestről Rómába tartó repülőút során. 35 éves kortól javasolt a mammográfia elvégzése, ehhez érdemes egy háziorvosi beutalót kérni, hogy ezt a vizsgálatot elvégezhessék. 35 éves kor alatt először emlő ultranhangos vizsgálatot végzünk, ebben a korban mammomgráfiát akkor végzünk csak, amennyiben bármilyen eltérést tapasztalunk”.

A Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. pont az ilyen tévhitek miatt tartja fontosnak, hogy kiemelten foglalkozzanak a témával, hiszen emberéletekbe kerülhet, ha csak a panaszok megjelenése után, későn veszik észre az elváltozásokat.

QR-kór a kamionon

- A rózsaszín kamionok mintegy mozgó hirdetőtáblaként hívják fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre. A belföldön közlekedő kamionon található QR-kód beolvasásával egy dedikált weboldalon, a mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalon lehet üzenetet küldeni a betegségben érintettek számára. A Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. minden beérkezett üzenet után támogatás nyújt az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen egyesületnek is, amely több mint két évtizede szervez figyelemfelkeltő akciókat - mondta Varga Dorottya, a Waberer’s Csoport Marketing- és PR-vezetője. A két vállalat nem csak az Egészség Hídját támogatja, hanem azok között, akik üzeneteket küldenek az oldalon keresztül, a Wáberer Medical Center jóvoltából szűrővizsgálat-csomagokat is kisorsolnak.

- Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen nemes ügy mellett a legnagyobb partnerünkkel karöltve állunk ki. A társadalmi felelősségvállalás mellett női kollégáink jóléte is kiemelt figyelmet élvez a Volvo Hungária Kft. számára, és ennek fényében a kampányt házon belül, a saját dolgozóinkra is kiterjesztettük, és október hónapban ingyenes szűrővizsgálatot biztosítunk számukra – mondta Bálint Zsófia, a Volvo Hungária Kft. marketingvezetője.

Az Egészség Hídja és a két vállalat a mostani akcióval is szeretné felhívni a figyelmet az emlőrákkal kapcsolatos legfontosabb információkra. Többek között azt is hangsúlyozzák, hogy 20 éves kortól havonta, a menstruációt végét követő 5-8. napon érdemes önvizsgálatot végezni, ám ez nem helyettesíti a szűrést. 40 éves kor alatt is lehet valaki beteg, ezért minden elváltozással el kell menni ultrahangos és/vagy mammográfiás vizsgálatra. 40 éves kor felett évente érdemes szűrővizsgálatra járni, 45-65 éves kor közöttieknek pedig 2 évente esedékes népegészségügyi szűrésre kell eljárni. 65 éves kor után nem szűnik meg az emlőrák rizikója, innentől is folytatni kell a folyamatos vizsgálatokat évente vagy kétévente.

- Nagyon hálásak vagyunk minden olyan kezdeményezésért, ami segíti a munkánkat abban, hogy minél több ember figyelmét felhívjuk a szűrővizsgálatok fontosságára. Ezzel a pink kamionnal azt is reméljük, hogy a betegségben szenvedők számára támaszt tudunk adni olyan emberek által, akik jártak már ebben a cipőben – mondta Tóth Krisztina, az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen egyesületének alelnöke.

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en, Tiktok-on is!

Forrás: Waberer’s Csoport
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához