A film- és sorozatnézés teszi a magyar embereket boldoggá
Filmek, természet, zene, főzés - ezek kellenek a leginkább a magyaroknak a boldogsághoz.
A magyarok 54 százaléka boldog vagy többször az, mint boldogtalan – derül ki a KOMETA 2025 márciusában végzett reprezentatív felméréséből*, amelyet a március 20-i boldogság világnapja alkalmából tett közzé.
Tízből közel hatan tisztában vannak azzal, hogy a boldogság belső munka eredménye, de minden tizedik magyar már letett arról, hogy megtalálja. A magyarok háromnegyede úgy gondolja, hogy a közös étkezésektől boldogabbak leszünk. Fontos a jó társaság, de a Buona vita!, azaz jó élet alapja a jó étel is. A magyarok negyedét boldoggá teszi, ha finomat főzhet másoknak, ötödét pedig a közös étkezés tervezése is. A 16 és 29 év köztieket leginkább a zenehallgatás tölti fel, míg a harmincon felülieket a film- és sorozatnézés. A séta a nőknél, az aktívabb mozgás a férfiaknál került be a top10-be.
A KOMETA boldogság világnapi (március 20.) kutatásának legfőbb megállapításai:
- a magyarok többsége (54%) boldog vagy inkább boldog, mint boldogtalan
- a 16 és 29 év köztiek (58%), majd a 60 év felettiek körében (55%) van a legtöbb boldog
- a negyvenesek körében van a legtöbb boldogtalan (23%)
- félig tele, félig üres: a magyarok fele igyekszik megtalálni mindenben a jót
- a magyarok háromnegyede szerint a közös étkezésektől boldogabbak leszünk, fontos a jó étel és a társaság is
- minden ötödik magyart már a közös étkezés tervezése is felvillanyozza
- közel minden negyedik magyar boldog lesz, ha finomakat főzhet másoknak
- a filmnézés és sorozatnézés tesz minket a legboldogabbá
- a nőknek inkább ad boldogságot a séta, az olvasás és az olyan játékok, mint a sudoku vagy keresztrejtvény és az, ha finomat főzhetnek másoknak
- a férfiakat inkább feltölti a mozgás, sport, a kulturális programok, az online játék és a hobbijuk
A március 20-i boldogság világnap apropóján a KOMETA felmérte, hogy mennyire érezzük magunkat boldognak, mi tölt fel minket. A 2025 márciusában végzett reprezentatív felmérésben részt vevő magyarok 54 százaléka kimondottan boldog vagy vannak ugyan boldogtalan pillanatai, de többször érzi magát boldognak, mint boldogtalannak. Tízből hárman (29%) fele-fele arányban boldogok vagy boldogtalanok. A fennmaradók többsége néha boldog, de inkább boldogtalan. 4 százalék vallotta magát boldogtalannak. A felmérésből kiderül, hogy a 16 és 29 év köztiek körében van a legtöbb boldog (58%), őket követik a 60 év felettiek (55%). A legtöbb boldogtalan a negyvenesek között van; körükben majdnem minden 4. válaszadó bevallása szerint boldogtalan vagy többször boldogtalan, mint boldog.
De vajon törekszünk-e a boldogságra vagy úgy gondoljuk, hogy az jár?
A magyarok 49 százaléka igyekszik mindenben megtalálni a jót. A KOMETA felmérése alapján a többség (58%) úgy gondolja, hogy a boldogság belső munka eredménye. Vannak, akik ezt gondolják, de ennek ellenére nem keresik (6%), és vannak, akik sokáig keresték, de már letettek róla (10%).
A terített asztal a boldogság forrása – fontos a társaság és az étel is
A családdal, barátokkal eltöltött idő sokakat boldoggá tesz. A magyarok 45 százaléka naponta legalább egyszer együtt eszik a családjával, barátaival. A KOMETA felmérésében részt vevők háromnegyede úgy gondolja, hogy a közös étkezésektől boldogabbak leszünk. Minden másodikuknak a jó társaság és a finom étel egyaránt fontos. A közös étkezések olyannyira feltöltenek minket, hogy minden ötödik válaszadót már az is felvillanyozza, amikor családi, baráti összejövetelt tervez. A finom étel és a boldogság közti kapcsolatra utal az is, hogy minden negyedik magyart boldoggá tesz, ha finomakat főzhet másoknak.
- Meggyőződésem, hogy jó élethez hozzátartozik a jó étel. Nem véletlenül választottuk új szlogenünknek a Buona vita!-t, ami magyarul azt jelenti, hogy jó élet. A jó élethez a szoros családi, baráti kapcsolatainkon és hobbijainkon túl a finom étkezések is hozzátartoznak. Sőt, ha tudunk társaságban jókat enni, jókat beszélgetni, boldogabbak leszünk – mondja Giacomo Pedranzini, a KOMETA ügyvezető igazgatója.
Filmek, sorozatok, természet, zene, főzés – ezektől érezzük magunkat boldognak
A főzés és a közös étkezés is feltölti tehát a magyarok jelentős részét, de mik azok a tevékenységek ezeken túl, amelyektől különösen boldogok leszünk? – tette fel a kérdést a KOMETA. A dobogó élére a 16 és 29 év közti korosztályt eltekintve a filmnézés, sorozatnézés került. A 16 és 29 éveseknél a zenehallgatás került az élre, de szorosan utána náluk is a filmek, sorozatok szerepelnek. A második legnépszerűbbnek az bizonyult, hogy a természetben vagyunk, amit a zenehallgatás, majd a már említett főzés követnek. A nőknek nagyobb boldogságot ad a séta, az olvasás és az olyan játékok, mint a sudoko vagy keresztrejtvény vagy az, ha finomakat főzhetnek másoknak. Míg a férfiakat inkább feltölti a mozgás, sport, kulturális programok, az online játék és a hobbijuk, mint a nőket. A kávézás a harmincon túliaknak sokkal inkább boldogságfaktor, mint a fiatal felnőtteknek. Az evést pedig sokkal inkább kapcsolják össze a boldogsággal a negyven alattiak, mint az afölöttiek. A séta a lista 9. helyén végzett és a nőknél került be a top10-be, míg a férfiaknál az aktívabb sport került bele.
Ezek a tevékenységek teszik leginkább boldoggá a magyarokat
ÖSSZESEN | Nők | Férfiak | |
1 | filmnézés, sorozatnézés – 36% | filmnézés, sorozatnézés – 38% | filmnézés, sorozatnézés – 33% |
2 | természetben lenni – 28% | természetben lenni – 28% | természetben lenni – 27% |
3 | zenehallgatás – 27% | főzés másoknak – 28% | zenehallgatás – 28% |
4 | főzés másoknak – 24% | zenehallgatás – 27% | utazás – 22% |
5 | olvasás – 22% | olvasás – 27% | hobbi – 21% |
6 | utazás – 21% | kertészkedés – 22% | mozgás, sport – 19% |
7 | kertészkedés – 20% | utazás – 20% | főzés másoknak – 19% |
8 | hobbi – 18% | séta – 18% | kertészkedés – 19% |
9 | séta – 16% | kávézás – 15% | online játék – 18% |
10 | online játék – 15% | hobbi – 15% | olvasás – 16% |
Összesen | 16-29 évesek | 30-39 évesek | 40-49 évesek | 50-59 évesek | 60+ | |
1 | filmnézés, sorozatnézés – 36% | zenehallgatás – 40% | filmnézés, sorozatnézés – 41% | filmnézés, sorozatnézés – 36% | filmnézés, sorozatnézés – 34% | filmnézés, sorozatnézés – 33% |
2 | természetben lenni – 28% | filmnézés, sorozatnézés – 36% | zenehallgatás – 36% | zenehallgatás – 28% | természetben lenni – 33% | kertészkedés – 31% |
3 | zenehallgatás – 27% | utazás – 28% | természetben lenni – 29% | természetben lenni – 27% | főzés másoknak – 26% | olvasás – 30% |
4 | főzés főzés másoknak – 24% | főzés másoknak – 28% | főzés másoknak – 28% | főzés másoknak – 21% | kertészkedés – 24% | természetben lenni – 29% |
5 | olvasás – 22% | online játék – 27% | kávézás – 20% | séta – 20% | zenehallgatás – 24% | utazás – 21% |
6 | utazás – 21% | természetben lenni – 22% | olvasás – 20% | online játék – 18% | utazás – 23% | főzés másoknak – 21% |
7 | kertészkedés – 20% | hobbi – 20% | séta – 18% | olvasás – 17% | olvasás – 19% | hobbi – 20% |
8 | hobbi – 18% | evés – 19% | hobbi – 17% | utazás – 16% | séta – 18% | zenehallgatás – 17% |
9 | séta – 16% | mozgás, sport – 19% | online játék – 16% | kávézás – 16% | mozgás, sport – 16% | játék (pl. sudoko, keresztrejtvény) – 16% |
10 | online játék – 15% | olvasás – 16% | utazás – 15% | kertészkedés – 15% | kávézás – 16% | kávézás – 14% |
Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en, Tiktok-on is!