Ezeket látta már?

21 Nő MentorProgram innovációs verseny: ilyen irányokba fejlesztenék a fiatalok a digitális egészségügyet

MentorProgram innovációs verseny

Többszörös túljelentkezés, brilliáns pályázatok, fantasztikus személyiségek! Így jellemezhetnénk röviden a MentorProgram 2025-ös pályázóinak körét, akik közül 49 diák, 47 iskolából, az ország 35 településéről kerültek be az idei év mentoráltjai közé. A diákok első megmérettetése egy innovációs verseny volt, amelynek központi témáját idén a digitális egészségügy adta.

A diákok Innovációs versenyét idén is a Junior Achievement Magyarországgal karöltve rendezte meg a 21 Nő az Egészségügyért Alapítvány. Idén ismét a World Health Organization Hungary adott otthont a versenynek, amelyet a szervezet születésnapjára, az egészség világnapjára szerveztek meg. A rendezvény bevezető előadását Dr. Joó Tamás, az Egészségügyi Menedzserképző Központ elnökhelyettese tartotta, aki a prezentációját követően maga is leült a fialatok társaságába mint mentor, hogy személyes tanácsaival is segítse a diákokat az épp formálódó innovatív ötletek továbbfejlesztésében.

Miről szól a 21 Nő MentorProgram?

Az MentorProgram 10 hónapon keresztül nyújt innovatív, szakmai és személyes tapasztalatokra épülő mentorálást a programba bekerülők számára. A résztvevők egyebek mellett személyesen ellátogathatnak magyarországi egészségügyi központokba, beszélgethetnek az ott dolgozó szakemberekkel, izgalmas interaktív feladatokat kapnak, de tavaly találkoztak Nobel-díjas tudósokkal is, illetve minden évben részt vesznek egy innovációs versenyen, ahol egészséggel, egészségüggyel kapcsolatos problémákat kellett megoldaniuk, fejleszteniük.

A program elsődleges célja a sikeres pályaválasztás támogatása és a pályázatra jelentkező középiskolás diákok egészségműveltségének fejlesztése. A MentorProgram lehetőséget nyújt az egészségügyi ágazat sokszínűségének megismeréséhez, méghozzá sokszínű programokkal, személyes szakmai találkozókkal, egyénre szabott szakmai mentorálási lehetőséggel.

Az idei téma: a digitális egészségügy

A 2025-ös mentorév tehát elindult az első szakmai programmal, ami nem más mint az innovációs verseny a JAM közreműködésével. A versenyen - melyen mentorként Papp Tímea, az Egészségkalauz főszerkesztője is részt vett - több kiváló ötlet született.

A 21 Nő - MentorProgram újszerű, innovatív, személyes tapasztalatokra épülő programja egyedi módon hozza közelebb, és teszi átláthatóbbá a pályaválasztás előtt álló diákok számára az egészségügyet és az abban rejlő szakmai lehetőségeket. A 21 Nő - MentorProgram újszerű, innovatív, személyes tapasztalatokra épülő programja egyedi módon hozza közelebb, és teszi átláthatóbbá a pályaválasztás előtt álló diákok számára az egészségügyet és az abban rejlő szakmai lehetőségeket. Forrás: 21 nő

A zsűri három csapatot emelt ki 1-1 kategóriában

  • Az előremutató stratégiai gondolkodás díját kapta az "Egészség Ablak" projekt, amely összekötötte az EESZT-t az egyéni terápiával a rendszeres, személyes üzenetek, valamint az adherencia támogatásával
  • A leggyorsabb megoldhatóság díját az a csapat kapta, amely a sürgősségi ellátás áttekinthetőségét, az online tájékozódást teszi lehetővé egy applikáció segítségével
  • Leginnovatívabb ötlet a "Támasz Tom" elnevezésű okosbot és az ehhez tartozó információcsomag 

A zsűri tagjai:

  • Dr. Higyisán Ilona, a 21 nő tagja, nyugdíjas főgyógyszerész
  • Dr. Feller Antal, a Hungaropharma igazgatósági tagja
  • Smid Beáta, a Citi kommunikációs igazgatója
  • Dr. Baticz Orsolya, a Belügyminisztérium Népegészségügyi Főosztályának főosztályvezetője
  • Kertész Éva, a 21 nő az egészségügyért alapítvány ügyvezetője, kommunikációs szakember
  • Gergely Orsolya, a Junior Achievement Magyarország ügyvezető igazgatója
A zsűri mellett még Zima Kati szervező a 21nőtől és Dr. Pénzes János a Richter Gedeon Nyrt., A Digitális Kiválósági Központ globális vezetője szerepel— Zima Kati társaságában. A zsűri mellett még Zima Kati szervező a 21nőtől és Dr. Pénzes János a Richter Gedeon Nyrt., A Digitális Kiválósági Központ globális vezetője szerepel— Zima Kati társaságában. Forrás: 21 nő

A díjazott csapatok:

  • 1. helyezett - 10. csapat - Azonnali megvalósításhatóság díj 
  • 2. helyezett - 2. csapat - Leginnovatívabb megoldás díj
  • 3. helyezett - 6. csapat - Stratégiai gondolkodás díj

Ilyen ötletekkel álltak elő a versenyző csapatok

A verseny közben a résztvevő diákok tudástámogatást kaptak, betekintést nyertek egy számukra izgalmas szakma világába, miközben ismert szakemberekkel beszélgettek, találkoztak. A verseny közben a résztvevő diákok tudástámogatást kaptak, betekintést nyertek egy számukra izgalmas szakma világába, miközben ismert szakemberekkel beszélgettek, találkoztak. Forrás: 21 nő

1. csapat: Carecoin

"Alkalmazásuk az öntudatosságra és önbizalomnövelésre motivál. Mozgás alapú pontgyűjtőrendszerre hagyatkozik. Célközönségük széles. Partnereik a kozmetikai cégek, akikhez kedvezményeket és ajándékokat kapnak, valamint kedvezményes szűrővizsgálatokat és edukációs tartalmakat, vagy akár edzésterveket, amit az AI állít össze. Céljuk a nők társadalmi helyzetének javulása. Főtámogatóik a nagycégek, ahol szintén nagyobb számban fordulhat elő célközönség."

2. csapat: Őrangyal és TÁMASZ-TOM

Ők két termék is dobnának a piacra, első az Őrangyal, ami egy online orvosi konzultációs táblagép, ami emlékeztet gyógyszerek bevételére és szükség esetén értesítéseket is küld. A második termék a TÁMASZ-TOM, ami egy intelligens séta-bot, amely GPS helymeghatározással van ellátva és szinkronizálható az őrangyal táblagéppel. Digitális közösségi felületet is biztosít. A reklám kampányukat online képzelik el, legfőképp az időseket, de azoknak a családjait is megcélozva. Partnerséget alakítanának ki nagycégekkel és állami pályázatokat adnának be.

3. csapat: Teenapp

Ők egy olyan alkalmazást fejlesztenek, aminek célközönsége a fiatalság. Céljuk a prevenció, tabutémákról szót ejteni és a cyberbullying-ot leküzdeni. Mentális segítséget és védelmet nyújt. Úgy próbálják meg bevonni a fiatalokat, hogy az applikációban olyan fiatalos szlengeket használnak, amelyek közelebb próbálnak kerülni a fiatalokhoz. A chatbot használná ezt a szlenget, amelyet bárki 0-24ben elérhet, továbbá van az appon egész napos azonnal hívható segélyvonal, ha személyes segítségnyújtásra lenne szükség. Lehetőséget ad öntanulmányozásra és emlékeztetőket ad szűrővizsgálatokról. Promóciót várnak az iskoláktól, a szociális média csatornákon keresztül. Az applikáció felhasználóit részesítik Dm és Rossmann kedvezményekben, valamint biztosítanak az app-hoz fizetős verziót.

4. csapat: Harmónia

A Harmónia célja a mentális egészséget és jólétet támogatni, amelyet az applikáció chatbotja fog ellátni. Szerintük az AI fogja helyettesíteni a pszichológusokat, pszichiátereket. 24 órás elérhetősége van és szakértők által ellenőrzöttek az AI által ajánlott tartalmakkal rendelkezik. Az app alapvetően hivatalosan elismert könyvekből gyűjti információit. A hirdetés szociális médiákon keresztül történik vagy iskolai programokon, a bevétel pedig állami támogatásokból származna. A pénzeket két helyre allokálnák, a létrehozásra és a fenntartásra külön budget-et tartanának.

5. csapat: Care-9

Ők egy szilikon várandóssági övet hoznak létre, amiben szenzorok vannak, amely információkat ad az anyáról és a magzat állapotáról. Ezek az információk alkalmazáson keresztül követhetőek és szükség esetén értesítéseket is tud küldeni az orvosnak probléma esetén. Az öv okosóraként is használható, amely már a normál általános okosórák tulajdonságaival rendelkezne. Az applikáció továbbá tanácsadással is ellát, egészséges életmódot is támogatja. Az app célja a terhesek megfigyelése, prevenció, magzat szívhang mozgását és a kismamát is megfigyeli. Előnye, hogy könnyen szinkronizálható. A rászorulók részére állami támogatással ingyenes kapható, a célcsoportjuk a kórházak, fiatalok, ezért a szociális média felületeken lenne a hirdetés.

6. csapat: Egészségablak Reform

Az Egészségablak Reform a hosszú várólistákra keres megoldást. Az applikációjuk a felhőből tájékozódva az AI segítségével javaslatokat tesz, szűrésekről küld értesítést és elemzést is készít vissza a felhőbe azért, hogy az orvosok minél hamarabb láthassák. Továbbá ad gyógyszeradagolásról is információt és a hiánycikkekről is tájékoztat, továbbá ellátja a védőnői feladatokat. Betartja a GDPR-t. A pénztakarékossága miatt megengedheti magának, hogy támogatásokat, lakossági kedvezményeket, edukációs tartalmakkal rukkolhassanak elő. Az adatok védelme rendkívül fontos, ezért szigorúan védett adatbázisban tárolnák az orvosi adatokat.

7. csapat: Simple Health

Ők létrehoznának egy olyan integrációs platformot, amely összeköti okosórákkal és egészségügyi oldalakkal a lakosságot. Lokalizációs segítségnyújtást támogatják, lehetővé teszik, hogy az orvos lekövethesse a páciense gyógyszerrendelését, tehát minden orvosi információról azonnal értesül az orvos. AI támogatja az ESZT időpontfoglalást és diagnózist készít elő. Valamint egészen az adott kórházban az adott kórteremig elnavigálja a betegeket, ezzel is időt és erőforrást spórolva. Ezért csökkenni fognak az adminisztrációs költségek. A célja a prevenció és az idővel való spórolás, valamint a háziorvosok tehermentesítése és részükre előre elkészített státuszriport online elküldése.

8. csapat: Egészség Napló

Ők egy olyan applikációt fejlesztenek, amely megoldást talál a hosszú várakozási időkre. Célja az egészség megtartása és egészség fejlesztése. A napló tartalmaz prevenciós videókat, eseménytáblázatokat a betegek részére, mentális betegségben szenvedők részére pedig jegyzet, ahova szabadon letudják írni a gondolataikat. Az applikációban lenne prémium fizetős verzió is. Az app továbbá lehetőséget nyújt előzetes diagnózis készítésére orvoslátogatás előtt. Szeretnének segélyhívószolgálatot. Forrásokat a prémium verziót megvásárlóktól és pályázatokból szereznének.

9. csapat: Mental Help/Health

Egy országos adatbázis felhasználásával, műtét előtti lelki felkészítést támogatná, online terápiát biztosítana. Nagy hangsúlyt fektetnek a mentális problémák megelőzésére. Célcsoportjuk a mentális problémákkal küzdők. Irodát is használnának adminisztrációs feladatok elvégzésének érdekében. Összekötnék iskolai szolgálat végzésével, partnerségeket kötnének iskolákkal és önkénteseket alkalmaznának. Felkeresnének nagy cégeket, a díjakat a magánszemélyek szponzorálnák prémium funkció használatával. Céljuk a fizikai és mentális betegségek prevenciója.

10. csapat: ERLive

Ők applikációt is és weblapot is fejlesztenek. A túl hosszú várakozási időre találnának megoldást. Összekötik a kórházakat digitálisan, élő közvetítést alkalmaznának. Céljuk a lakosság, az SBO és a háziorvosok stresszmentesítése. Az egyenletes terhelés és az idő spórolás támogatja ezt. Az applikáció biztosítana személyes ajánlatokat, értesítendő kontaktokat és összeköttetést biztosítana az egészségkapuval. Továbbá gyógyszeremlékeztető funkcióval is rendelkezne. Az AI feladata lesz az informálás, időpontfoglalás és döntést hoz az SBO és a háziorvos között. Alapvetően stressz mentesíti a rendelőket. a program hirdetését szociális média platformokon keresztül tervezik, akár youtube minisorozat készítésével. A forrás a szponzorokból származna, reklámokból és alapítványokból. Célja a sorban állás lerövidítése a hatékonyabb orvoslás elérése érdekében.

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben , a Facebook-on, az Instagramon vagy a X-en, Tiktok-on is!

Forrás: EgészségKalauz
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához