Magánegészségügy: itt vannak az Év Betegbarát Szolgáltatói
A díjat azok a magánegészségügyi szolgáltatók nyerték el, amelyek Magyarországon 2023-ban a legjobb betegközpontú ellátást nyújtják.
Bár egyre többen veszik rendszeresen igénybe a magánegészségügyi rendszert, a betegek szerint fontos, úgynevezett betegbarát szempontok alapján még van tér a fejlődésre. Ezért jött létre a betegbarát projekt, amely az idén először választotta meg az Év Betegbarát Szolgáltatóit. A díjat azok a magánegészségügyi szolgáltatók nyerték el, amelyek Magyarországon 2023-ban a legjobb betegközpontú ellátást nyújtják. 2023-ban 12 kategóriában 34 szolgáltató érdemelte ki ezt a címet.
A magyarok több mint 80 százaléka igénybe vette már a magánegészségügyi rendszert
10-ből 6-an az elmúlt egy évben fordultak meg a magánellátásban, a 30 év alattiak között pedig ennél jóval többen választották ezt az utat. A betegek szerint fontosnak tartott tényezők alapján azonban már nem teljesített túl jól a szektor. Holott azok a szolgáltatók, amelyeket a betegek betegbarátnak tartanak, lényegesen jobb eséllyel szereznek ügyfeleket – derült ki a betegbarát projekt kutatásából. Többek között ez hívta létre a kezdeményezést. Azzal szembesítik ugyanis a szolgáltatókat, hogy a betegek döntéseihez nem elég a kiváló orvosi ellátás. Ennél többet, betegközpontú, a betegekre odafigyelő, kényelmes, sokszor személyre szabott szolgáltatást várnak.
A betegbarát projekt szakmai hátterét többek között a rendszeres reprezentatív kutatások és visszamérések biztosítják majd. A magánegészségügyi szolgáltatóknak pedig éves versenyt is rendezünk, az Év Betegbarát Szolgáltatója címért folyó versenyen a zsűri számos szempont alapján minősíti az egészségügyi szolgáltatók betegközpontú kezdeményezéseit. Ezzel visszajelzést kíván adni arról, hol tartanak a betegközpontú ellátásban. Fontos tehát, hogy a betegbarát projekt nem az egészségügyi ellátó tevékenység orvosszakmai színvonalát méri.
- mondta Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója.
16 kategóriában versenghettek a szolgálatók
Az első megmérettetés idén tavasszal indult, az eredményhirdetésre pedig június 8-án került sor. A versenyen a szolgáltatók 16 kategóriában – a bőrgyógyászattól kezdve a fogászaton át a szemészetig - mérhették össze erejüket. Az egyes kategóriákban pedig arany, ezüst és bronz díjat ítél oda a tizenhárom tagú zsűri sokoldalú pontozás alapján. Ezek mellett egy fődíjat is kiosztottak.
A pályázatra 99 regisztráció érkezett, melyből a döntőbe 40 szolgáltató 50 pályázata került be. Vaszary Ádám hozzátette:
Látható, hogy még sok a teendőnk. A döntőbe jutott pályázatok esetében érezhető, hogy megvan a szándék és az akarat a bizonyításra, a betegközpontú ellátás megszervezésére, de a szolgáltatóknak – csakúgy, mint az ügyfeleknek – még eligazodási pontokra van szükségük. Ugyanakkor vannak már most is kiemelkedő megoldások, melyeket mindenképp el kell ismernünk és büszkék vagyunk arra, hogy ezek már az idei versenyben is megmutatkoztak.
Ezek a legbetegbarátabb szolgáltatások
Idén a legmagasabb, arany fokozatot a Geomedical Orvosi Kft., a Laborpont Kft. és a Da Vinci Magánklinika kapta, az Oxymed Grand Prix díjat pedig szintén a Geomedical Orvosi Kft. vitte el. A cég számos kényelmi szolgáltatást nyújt a pácienseknek, olyan extra szolgáltatások is elérhetőek, mint az okosóra-konzultáció vagy a pacemaker-ambulancia.
A szakemberekből álló zsűri egyébként két fő szempontcsoport alapján döntött. Az egyik az úgynevezett „Patient Experience” szempontok csoportja. Ebben értékelik, hogy az egyes szolgáltatók milyen színvonalú környezetben fogadják az ügyfeleiket. A laikusok számára érthetően, türelmesen magyarázzák-e el a betegségeket és a kezeléseket. Mennyire nyújtanak személyre szabott szolgáltatásokat, foglalkoznak-e betegeik utógondozásával. A másik, úgynevezett „Eredmények és célok” szempontcsoportban a versenyzők piaci teljesítményét vizsgálják.
Vaszary Ádám hozzátette, hogy a betegbarát projekt célja hosszú távon egyébként egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékelni a magánegészségügyi szolgáltatókat. Azaz betegbarát szempontok alapján segít eligazodni a betegeknek a szolgáltatók között.
2023-AS DÍJAZOTTAK
Oxymed Grand Prix díjat a Geomedical Orvosi Kft. kapott
ARANY FOKOZAT
- Da Vinci Magánklinika
- Geomedical Orvosi Kft.
- Laborpont Kft.
EZÜST FOKOZAT
- Diaverum Hungary Kft.
- Doktor24
- Menta Egészségközpont Kft.
- MindentMent Kft.
- Poncz Dental Kft.
- Prima Medica Egészségközpont
- RMC Clinics (Magánkórház kategóriában)
- T&G Health Kft.
BRONZ FOKOZAT
- Albadent Fogászati Kft.
- Budai Szemészeti Központ
- Doktor Plusz Medical Kft.
- Dr. Bánfalvi Aranyér Központ
- Dr. Nyirády Tamás
- Endomedix Kft.
- HQ-Lab Kft.
- Kastélypark Klinika Kft.
- Medios Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
- Mediteam Szeged Zrt.
- Nádor Dental Kft.
- Neomedical Ambulance Service Kft.
- RMC Clinics (Magánorvosi cég kategóriában)
- VP-MED Kft.
KISVÁLLALKOZÓI NEVEZÉSEK (megfelelt)
- Budai Szemészeti Központ
- Doktor Plusz Medical Kft.
- IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum
- Laborpont Kft.
- Nádor Dental Kft.
- Poncz Dental Kft.
- Tisza Medical Group Kft.
- UD youMED Nonprofit Kft
- Végtagmentő Applikáció Kft.
Olvasta már?
- Így korszerűsítheti olcsóbban a lakást, ha van egészségpénztára
- Öngondoskodás, amelyet sokan nem használnak ki
- Nincs pénze magánorvosra? Így még lehet!
Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!
<KÖVETKEZŐ CIKK>