Energiaválság: dühös kétségbeesés a németeknél - többen pszichológus támogatására szorulnak
Égnek a vonalak a német energiavállalatok telefonközpontjaiban – a feldühödött fogyasztók sokasága hívja a szolgáltatóját a számjája miatt.
A Reuters hírügynökség beszámolója szerint a megugró energiaszámlák miatt feldühödött németek tömegesen hívják fel szolgáltatóikat, hogy ezáltal vezethessék le ingerültségüket - írta meg a hirado.hu.
„A fogyasztók „többnyire elismerik, hogy nem az energiavállalatok az okozói a jelenlegi helyzetnek, azonban a közműszolgáltatókat is egyaránt felelőssé teszik a rossz hírek közlése miatt” – fogalmazott Kerstin Andreae, az Energia- és Vízipari Szövetség ügyvezető igazgatója.
Németország legnagyobb energiaszolgáltatója bővítette ügyfélszolgálatai kapacitását
Az E.ON, Németország legnagyobb energiaszolgáltatója – amely mintegy 14 millió ügyféllel rendelkezik – közölte, hogy ügyfélszolgálatainak kapacitását kibővítette annak érdekében, hogy kezelni tudja a megnövekedett érdeklődést, mivel sok fogyasztó az árak további emelkedésére számít.
„Sokan alábecsülik az energiaválság mértékét és az ezzel járó általános áremelkedést” – nyilatkozta Filip Thon, az E.ON Energie Germany cég vezetője a Reutersnek. A vállalat a jelenlegi helyzetre tekintettel külön ügyfélszolgálati munkatársakat vett fel és képzett ki, akiket naponta tájékoztat a legújabb fejleményekről.
„A háttérismeretek ugyanolyan fontosak, mint az egyes hívók empátiával való kezelése”– ismertette a cégvezető.
A német háztartások általában éves szerződéseket kötnek, amelyek az adott időszakra fix energiaárat garantálnak számukra, azonban számos szolgáltató hajtott végre tarifaemeléseket fogyasztóinál szerződésüknek megfelelően.
Kihívást most a fogyasztókkal való kommunikáció
Kerstin Andreae, az Energia- és Vízipari Szövetség ügyvezető igazgatója szerint a közműszolgáltatók számára kihívást jelent a fogyasztókkal való kommunikáció a megugró energiaárakról.
„ A fogyasztók többnyire elismerik, hogy nem az energiavállalatok az okozói a jelenlegi helyzetnek, azonban a közműszolgáltatókat is egyaránt felelőssé teszik a rossz hírek közlése miatt ” – fogalmazott Kerstin Andreae.
Düh és aggodalom az árak alakulása miatt
Az igazgató szerint sok fogyasztó a közműszolgáltatók telefonközpontjaiban dolgozó alkalmazottakon tölti ki dühét. Az ügyfélszolgálati munkatársaknak türelemmel kell fordulniuk a fogyasztókhoz, akiknek elkell magyarázniuk az áremelkedések okát, valamint egyre gyakrabban segítenek egyéni megoldásokat találni azon ügyfelek számára is, akik fizetésképtelenné váltak. Ilyen megoldásként szolgálhat például a kamatmentes részletfizetés. A gáz- vagy áramszolgáltatás kikapcsolása általában az utolsó lépés szokott lenni.
Így találhat lelki kapaszkodót a mai próbatételekkel teli világban >>>
Az E.ON és más német energiaszolgáltatók ügyfélszolgálatainak munkatársai arról számoltak be, hogy napi szinten rengeteg olyan hívást kapnak, melyben az emberek a hirtelen megugrott energiaszámlájuk után érdeklődnek, és vannak akik arra is választ várnak, hogyan tudják majd ezeket a megnövekedett díjakat finanszírozni.
„Egyre több kétségbeesett ügyfelünk van az ügyfélszolgálati központokban. Néhányan a frusztrációtól agresszívvá válnak, mások sírva fakadnak, és pszichológiai támogatásra szorulnak” – mondta Ingbert Liebing, a Helyi Közművek Német Szövetségének (VKU) vezetője.
Mivel Oroszország az Európai Unió által bevezetett szankciókre válaszul csökkentette az európai kontinens gázszállításait, az energiaárak Európa-szerte megugrottak. A német energiaszolgáltatók erre úgy reagáltak, hogy az orosz szállítások pótlása miatti megnövekedett költségeiket, pontosabban annak egy részét áthárították fogyasztóikra.
Mindemelett a hosszú távú szerződésekkel rendelkező gázfogyasztó háztartásokat október 1-jén életbe lépő új adó is sújtja, amelynek célja, hogy segítse az emelkedő gázimportárakkal küzdő szolgáltatókat – mutatott rá a Reuters.
Olvasta már?
- Fizetésképtelenné vált az egyik legnagyobb német WC-papír gyár
- Indokolt lehet betárazni ebből a termékből
- Súlyos teher az energiaárak növekedése a gyógyszerellátásban
Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!