Ezeket látta már?

Az Aldi ehető rovarok forgalmazását mérlegeli

aldi

A tücskök például 70 százaléka fehérje, ami háromszorosa a marhahúsban található fehérjének, több vasat tartalmaz, mint a spenót, és több kalciumot, mint tej.

Dobson Szabolcs, gyógyszerengedélyeztetési szakértő szúrta ki a brit Aldi furcsa tervét, miszerint ehető rovarok forgalmazását mérlegelik az Egyesült Királyságban:

"A tücskök pl. a fehérje olcsó és fenntartható termelésű formájaként ismertek. Az Aldi most mérlegeli, hogy forgalmazza-e a Yum Bug cég rovaralapú élelmiszertermékeit.

A Yum Bug alapítói, Aaron Thomas és Leo Taylor (mindketten 28 évesek) más induló vállalkozásokkal versenyeznek, hogy termékük a szupermarket polcaira kerüljön. A duót több száz jelentkező közül választották ki, hogy szerepeljenek a Channel 4 „Aldi's Next Big Thing” című műsorában.

A termékeket Julie Ashfieldnek, az Aldi UK beszerzési igazgatójának mutatják be, aki olyan tényezőkön gondolkodik, mint az ár, a csomagolás, a vásárlói kereslet és a piacbővítési lehetőség, mielőtt kettőre csökkentené a versenyzők számát.

A döntősök négy hetet kapnak a visszajelzések megválaszolására, mielőtt bemutatnák a továbbfejlesztett termékeket Julie-nak, aki eldönti, melyik termék jelenik meg több, mint 970 üzletben.

Thomas, a Yum Bug egyik alapítója ezt mondta: Az a küldetésünk, hogy megváltoztassuk a rovarokról táplálékként való felfogást; ezek az egyik legfenntarthatóbb fehérjeforrás a világon. A tücskök 70 százaléka fehérje, ami háromszorosa a marhahúsban található fehérje mennyiségének. Több vasat is tartalmaznak, mint spenót, több kalciumot, mint tej, és a többi. Hihetetlen szuperételek.

Üzlettársa, Taylor így nyilatkozott: Aaron és én évek óta rovarokkal főztünk – 2017-ben kezdődött, amikor hétvégéken kísérleteztem a szüleim garázsában, mindenféle receptet főztünk, és tartalmakat tettem közzé az interneten. Aztán eladtuk az első rovarreceptes dobozainkat a hálószobáinkból a COVID lezárás idején, majd lavinaszerűen beindult az üzlet.

Az Aldi szerint a verseny része a helyi eredetű termékek iránti elkötelezettségének. Megígérte, hogy előnyben részesíti a hazai beszállítókat, mivel 2025 végéig további évi 3,5 milliárd fontot kíván elkölteni a brit vállalkozásoknál. Azt mondták, a verseny nem kifejezetten a megélhetési válságot célozta meg."

Olvasson tovább!

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

Forrás: Koronavírus vakcináció - szakirodalmi tallózó FB-csoport
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához