Ezekért a készítményekért megy a legtöbb magyar patikába
Mindannyiunknak vannak bevált tablettái, bogyói arra az esetre, ha benáthásodunk, fáj a torkunk vagy ha megfázunk. Ezeket kérjük a leggyakrabban a patikában!
A téli influenzaszezon közeledtével a vitaminok és vény nélkül kapható termékek megítélését vizsgálta a VMLY&R Brandasset® Valuator országos reprezentatív márkakutatása. A Béres népszerűsége töretlen, a legnagyobb előrelépést pedig egy másik tradícionális magyar márka könyvelheti el.
A legnépszerűbb gyógyszerek, vitaminok
A vitaminok rangsorát a Béres toronymagasan vezeti, jelentős pontkülönbséggel a Sanofi magnézium termékcsaládja, a Magne B6 előtt. Érdekesség, hogy a képzeletbeli dobogó harmadik fokára egy nem gyógyszergyári hátterű márka, a Naturland került, amely visszaigazolja azt a trendet, hogy a vitamin egyre inkább alaptermékké válik, amelyet sokan a nagybevásárlásokhoz, bioboltokhoz, nem pedig a patikai vásárláshoz kötnek. A kategória a legnagyobb vesztese a Supradyn, amely a 4. helyről a 8. helyre esett vissza.
A vény nélkül kapható egyéb termékek kategóriájában szorosabb volt a verseny, hiszen a Neo Citran mindössze 1 ponttal végzett a Neogranormon előtt. A Teva hámosító kenőcse nagy múltú magyar márka, amely a tavalyi év során teljesen megújult, mind az eladásokban, mind a márka percepcióban sokat javítva korábbi teljesítményén, hiszen a 14. helyről tört az élmezőnybe.
„A Neogranormon márka újragondolásában jelentős szerepet játszott az előző kutatás eredménye. Számomra a BAV olyan, mint egy orvosnak egy CT vagy MRI: segítségével láthatóvá válik a márka csontváza és zsigerei, választ ad arra, hol van azonnali beavatkozásra szükség. De nem csak a diagnózis felállításában segít, hanem a terápia jellegének meghatározásában is óriási támasz tud lenni.” – mondta el az eredmény kapcsán Dr. Kovács Gusztáv, a Teva Gyógyszergyár Zrt. OTC üzletágának marketingigazgatója.
Általánosan megfigyelhető, hogy a hámosító, bőrnyugtató krémek különösen jól szerepeltek a listán, a Fenistil a 4., a Bepanthen az 5., a Sudocreme pedig a 10. helyen végzett. Hasonlóan jól teljesítettek a fájdalomcsillapító készítmények is, amely nem meglepő annak tükrében, hogy szinte minden háztartásban megtalálhatóak. Az Algopyrin dobogós helyezése mellett az Algoflex és az Aspirin is bekerült a top10-be.
Olvasson tovább! Ha vegán, ezekre a gyógyszerekre ügyeljen!
A kutatásról
A VMLY&R reklámügynökség 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatás 10. alkalommal került lekérdezésre Magyarországon. A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán közel 700 márka megítélését vizsgálja hazánkban.
A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb képet kaphatunk. Az adatfelvételt a GfK végezte.