WHO: az egészséges gyerekek jobban tanulnak!
Felmérések, vizsgálatok igazolják, hogy az egészséges gyerekek iskolai teljesítménye jobbnak mondható. A kutatók számára ez nem új felismerés, de az iskolákban jelenleg mégsem számít elsőrendű prioritásnak.
A WHO Európai Regionális Irodája konferenciát szervez az oktatás, jogegyenlőség és egészség témakörében. A konferencia e héten kerül megrendezésre a dániai Odense-ben. Mintegy 250 kutató és szakértő osztja meg tapasztalatait az egészség, a jól-lét és a tanulás kapcsolatáról.
"A gyerekek jobban tanulnak, ha bevonásra kerülnek az iskola mindennapi életébe, ha a környezet támogató, és a tanárok is elkötelezettek" – magyarázza Dr. Jakab Zsuzsanna a WHO európai regionális igazgatója.
Ez a szemlélet jól összecseng a Health 2020 nevű európai egészségügyi keretprogram céljaival is. A program fő célkitűzése az egészség és jól-lét szociális determinánsainak változtatása, a különböző szektorok egymással való jobb átjárhatóságának biztosítása.
Milyen témaköröket érint az odense-i konferencia?
A tanulók, diákok elkötelezettsége, ami alapvető motivációs tényező, érezzék úgy, hogy befolyást, hatást gyakorolhatnak az iskola mindennapi életére, így tanulmányi eredményeik is javulnak,
Az iskolai irányelvek fejlesztése partnerségi alapon sokkal hatékonyabb ha a diákok bevonásra kerülnek,
A tanárok egészsége, jól-léte, amely természetesen nem szeparálható a diákokétól.
A holisztikus szemlélet kialakításához természetesen az iskolák, tanintézetek valamennyi munkatársát be kell vonni bizonyos mértékig.
A konferencia résztvevői kutatók, döntéshozók, egészségügyi szakemberek, oktatási és szociális szakértők, ifjúsági szervezetek képviselői, kormányszervek, helyi szervezetek stb.
További információ:
http://schools4health.dk
http://www.euro.who.int/en/what-we-do/health-topics/health-policy/health-2020-the-european-policy-for-health-and-well-being