Ezeket látta már?

Mit veszünk (még) a patikákban?

A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak egyes, profiljukba illő napi fogyasztási cikkek, ezekből az első félévben több mint 6 milliárd forintot forgalmaztak - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

A gyógyszertárak piaci részesedése a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül - az értéket tekintve - kiemelkedik a száraz babaételből (53 százalék) és műfogsor rögzítőből, illetve tisztítóból (52). Jelentős a patikák súlya a naptejnél (22), a lábápoló szereknél (17), az arcápoló készítményeknél (16), a babaápoló szereknél (14), továbbá a teánál és az intim szappannál (9-9), a szúnyogriasztónál és az ajakápoló szereknél (8-8).

patika-d00000B7240d287630499

A cég szerint a tea mintegy 12 milliárd forintos teljes kiskereskedelmi piacán figyelemre méltó, hogy a drágább gyógyteák iránt növekszik a kereslet. Ez a patikák kínálata felé is orientálja a fogyasztókat, annak ellenére, hogy például a gyógyteánál egy csomagolási egység mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén májusban 816 forint volt, a fekete teánál pedig 627 forint.

A száraz babaétel értékesítése pedig kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik, piaci részesedésük értékben 53 százalék volt az első félévben, míg további közel egyharmadot a drogériákban adtak el. Rajtuk kívül a hipermarket csatorna játszik még figyelemre méltó szerepet ennél a kategóriánál.

Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagaslóan legnagyobb a bolttípusok között. A patikákban, a kategórián belül az arc- és szemránckrém részaránya a legnagyobb.

Forrás: MTI
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához