Nintendo-val az elhízás ellen?
Az Amerikai Kardiológus Társaság (American Heart Association – AHA) a japán Nintendo szórakoztató elektronikai óriással karöltve megpróbálja megzabolázni a Wii videojáték-konzolokat, és rávenni az amerikaiakat, hogy az elhízás egyre súlyosbodó problémájának ellensúlyozására végezzenek több testmozgást.
Weboldalán megjelent közleménye szerint a Nintendo, melynek Wii konzoljai viharos gyorsasággal hódították meg a piacokat 2006-ban, az Amerikai Kardiológus Társasággal együttműködésben próbálja visszaszorítani a szívbetegségek kockázatát az amerikai népesség körében. Az AHA szerint az amerikaiak közel 70 százaléka nem végez rendszeres testmozgást. Az elhízás, az Egyesült Államok egyik legjelentősebb egészségügyi veszélye, meghatározó tényezője a szív-érrendszeri betegségek kialakulásának, amely az első számú haláloknak számít az országban.
A Szív Társaság adatai szerint egy átlagos amerikai több mint nyolc órát tölt naponta egy helyben ülve. A szakemberek azt javasolják, hogy a felnőttek hetente legalább 150 percet, a gyermekek pedig napi 60 percet fordítsanak mérsékelt testmozgás végzésére.
A Nintendo az AHA logóját fogja feltüntetni a Wii, a Wii Fit Plus, és a Wii Sports Resort videojáték-konzolokon.
Az Egyesült Államokban az utóbbi 20 évben drámai mértékben elterjedt az elhízás. A kormány statisztikái alapján minden harmadik felnőtt elhízott.
A Nintendo azt reméli, hogy sikerül fellendíteni a piacra dobása óta lelassult Wii eladásokat, és olyan szoftvereket próbál népszerűsíteni, amelyek fokozott testmozgásra sarkallják a felhasználókat. A versenyhelyzetet erősíti az is, hogy a Sony hamarosan megjelenteti saját, mozgásérzékelős eszközét.
A kiotói székhelyű vállalat a hónap elején bejelentette, hogy a Wii Sports Resort és Wii Fit Plus játékoknak köszönhetően a konzol eladásai 70,93 millió egységre ugrottak, ami rekordnak számít a cég történetében.