Neurotikusokra nem hat a dohányellenes reklám
Bizonyos dohányzásellenes reklámok nem hatékonyak az olyan fiatal felnőttekkel szemben, akik alapvetően szorongóak - derült ki a Georgia Egyetem új kutatásából.
Az alapvetően szorongó - dohányos vagy passzív dohányos - emberek egyszerűen kikapcsolják vagy lehalkítják azokat a cigarettázásellenes reklámokat, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy a dohányzás különböző betegségeket és halált okozhat.
"Ha megnézzük ezeknek a kampányoknak az üzenetét, észrevehetjük, hogy főként azt szeretnék elérni, hogy még jobban féljünk a dohányzástól. A tanulmányunkból kiderült, hogy ez a stratégia nem működik a neurotikus embereknél" - mondta el Jennifer Monahan, a tanulmány társszerzője.
A kutatás vezetője, Christin Bates Huggins szerint ezt azért fontos figyelembe venni, mivel a szorongás a normális viselkedés része. "Ha valaki azonban nagyon neurotikus, akkor a hétköznapi stresszre is fokozottabban reagál" - tette hozzá Huggins.
A kutatásba 200 tizennyolc és harmincegy év közötti hallgatót vontak be. Az önkénteseknek egy személyiségteszt után három különböző dohányzásellenes videót vetítettek le. A vizsgálatokból kiderült, hogy összefüggés van a magas szintű szorongás és aközött a vágy között, hogy ne kelljen hallgatni a videó negatív üzeneteit.
Az ilyen emberek úgy vélik - saját elmondásuk szerint -, hogy ezek az üzenetek elfogultak, és ezért nem megbízhatóak. A tanulmány szerzői szerint ezért sokkal célravezetőbbek lennének a pozitív tartalmú dohányzásellenes reklámok, amikben azt részletezik, hogy milyen előnyei vannak a cigaretta elhagyásának.