Durvaság a munkahelyeken?
Többet hibázunk a munkahelyi durvaság hatására? Ha valaki durván bánik velünk vagy mással a munkahelyen, hajlamosabbak vagyunk többet hibázni, állítja Rhona Flin, az Aberdeeni Egyetem alkalmazott pszichológia professzora a British Medical Journal legfrissebb számában közzétett cikkében.
A professzorasszony szerint a durvaság és a hibák közötti összefüggés különösen az egészségügyben aggasztó, mivel hatással lehet a beteg biztonságára és az ellátás minőségére. Olyan zárt környezetben, mint például egy műtő, a kollégák közti durvaság a team többi tagjának gondolkodási képességeit is károsíthatja.
"Műtétek során az egész csapatnak szüksége van az éber figyelemre és a tökéletes memóriára, hogy végre tudják hajtani a feladatot" – figyelmeztet Flin. "A durvaság befolyásolja a teljesítőképességet, ezáltal megemelkedik a betegekre leselkedő kockázat."
A munkahelyi durvaság egyáltalán nem ritka. 391, műtőben dolgozó egészségügyi alkalmazott kikérdezése során kiderült, hogy 66 százalékukkal szemben agresszíven viselkedtek az ápolónők, 53 százalékkal szemben pedig a sebészek. 63 százalékban fordult elő véleménykülönbség az orvosok és az ápolónők között, a műtős nővérek és az osztályos nővérek pedig 58 százalékban nem értettek egyet. A konfliktusok fő forrásai a műtéti kiírások voltak. A műtősnők kikérdezése arra is fényt derített, hogy nekik számos esetben kell elviselniük a sebészek rossz hangulatát és hisztijét.
"Akik a betegek biztonsága miatt aggódnak, azt kell észben tartaniuk, hogy a munkatársak közötti udvariasság más előnyökkel is jár, mint a harmonikus munkakörnyezet" – jegyezte meg Flin.