Nemzeti egészségügyi telefonos ügyfélszolgálatot indít be a kormány
Telefonos ügyfélszolgálattal és online információs központtal fejlesztené a kormány a magyar egészségügyet.
A kormány egyetért a nemzeti egészségügyi telefonos ügyfélszolgálati és online információs központ (információs központ) létrehozásával - a célhoz összesen 2 milliárd forintot hozzá is rendel, uniós forrás terhére - írja a Portfolio.
Az új program az Egészségügyi ellátórendszer szakmai módszertani fejlesztése címet viselő uniós projekt eleme lesz. A cél a minőségében megújult komplex egészségügyi alapellátási és népegészségügyi rendszer létrehozása, a népegészségügyi szolgáltatásokhoz, ismeretekhez való hozzáférés javítása, illetve a megelőzés és egészségfejlesztés, a kialakított közösségi egészségszervezési és a helyi egészségfejlesztési funkciók meglévő kapacitásainak kibővítése a le nem fedett földrajzi területeken, valamint az egészségfejlesztés feladatrendszerére a mentális egészségfejlesztés funkcióinak ráépítése.
Egy másik határozatában a kormány arról is döntött, hogy korszerűsíti a járóbeteg irányítási rendszereket, amihez 15,8 milliárd forintos uniós forrást rendelt.
Az „Elektronikus egészségügyi ágazati fejlesztések” c. projekt keretén belül a cél a magas szintű járóbeteg-szakellátás megvalósítása, a szakellátás és az alapellátás közötti betegútszervezés folyamatának megfelelő fejlesztése, és olyan rendszer kialakítása, amely kezeli a járási szintű betegútszervezést. Mindezektől azt remélik, hogy fokozódik majd az alapellátást végző háziorvosi körzetek, praxisközösségek és a városi kórházak együttműködésének támogatása.