Hasznos találmány: baktériumölő padlók
Itt a baktériumölő padló! Növekszik az érdeklődés a Graboplast Zrt. egyik újdonsága, az egészségügyi intézményekben használatos speciális padlók iránt: a cég szabadalmaztatott terméke különleges nanotechnológiával készül és eliminálja a baktériumokat - mondta Tanos Ádám a társaság kommunikációs munkatársa az MTI-nek.
Az Egyesült Államokban szakmai nagydíjat nyert, különleges padló borítja a rövidesen elkészülő kistérségi járóbeteg-szakellátó központot Téten. Emellett több hazai városban, sőt külföldön, egyebek között az Egyesült Államokban használják már a Silver Knight nevű padlóburkolót.
Az idén nőtt a speciális padlók iránti kereslet, ezt nemcsak az egészségügyi intézményekben használatos padlóburkoló iránti érdeklődés, hanem a sportpadlók több mint 40 százalékkal megnövekedett forgalma is jelez.
Tanos Ádám szólt arról, hogy a második negyedévben legalább 10 százalékos forgalomnövekedéssel számol a Graboplast. A vállalat prognózisát megalapozza, hogy az első negyedévben 13 százalékkal növelte árbevételét a társaság az előző év azonos időszakához képest, s forgalma megközelítette a 3,5 milliárd forintot.
Hogyan működik?
A Grabo Silver Knight nevű speciális padló fertőtlenítő hatását a nanoezüst és nanotitándioxid részecskék alkotta egyedülálló kettős védelmi rendszer biztosítja. Az antibakteriális hatás mindenféle vegyszer használata nélkül érhető el, köszönhetően az ezüstionoknak, amelyek blokkolják a sejtosztódást, és megszakítják az enzimek tápanyag-továbbítását. A titándioxid felgyorsítja a káros baktériumok és a szerves szennyeződések gyors lebontását egy oxidációs folyamattal. A folyamathoz mindössze normál nappali fény szükséges.
A nanoanyagok használata a levegő minőségének javításához is hozzájárul, a fotokatalízis segítségével a különféle kellemetlen szagok, köztük a nikotin és a formaldehid ártalmatlan összetevőkre bonthatók.
forrás: MTI, netambulancia
A tavaly 15,5 milliárd forintos árbevételt és fél milliárd forintos eredményt elért vállalat főként az exportpiacokon, elsősorban az észak-európai régióban tudta növelni előadásait az év első három hónapjában.