A koronavírus-járvány után is bevált gyakorlat lehet a telemedicina?
Egyre nagyobb lehet annak az esélye annak, hogy a koronavírus miatt kialakult új helyzet, azaz az orvossal való telefonon történő kommunikáció - bizonyos esetekben - hosszú távon is bevett gyakorlat lehet.
A koronavírus terjedése, a fertőzéstől való félelem és a telített egészségügyi ellátórendszer egyre több embert ösztönöz, vagy kényszerít arra, hogy online, vagy telefonos orvosi konzultációt válasszon személyes vizsgálat helyett. Világszerte mind több startup fejleszt távorvosi platformokat.-írja a MABISZ.hu
Ami külföldön már bevett gyakorlat, itthon is egyre népszerűbb
Az orvosi videokonzultációs platformokat nyújtó társaságok a koronavírus-járvány miatt egyöntetűen megnövekedett hívásokról számoltak be: az elmúlt hetekben Franciaországban, Svédországban, Norvégiában, az Egyesült Királyságban, és Németországban is. Svájcban és Észtországban már régóta működik a távorvoslás: kezdetben telefonon keresztül konzultáltak a páciensek, most a video hívást tesztelik.
Itthon is léteznek már telemedicinával foglalkozó cégek, amelyek lehetővé teszik azt, hogy ha nem érjük el a háziorvosunkat, vagy a szakorvost, telefonon is beszélhetünk hozzáértő szakemberekkel. Ilyen például a DokiApp, a Teladoc Hungary Kft, és a 2017 óta működik a MediCall applikáció, mellyel a páciensek percalapú díjazás mellett kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól.
Forrás: MABISZ