Így segíti a virtuális valóság a daganatos gyermekek életét
Virtuális sárkánnyal a daganatos beteg gyerekekért: a Digital Thinkers elkészítette az OncoVR kalandjáték optimalizált, megújult verzióját.
Az OncoVR projekt, a Technológiával az Egészségért Alapítvány keretein belül tartósan kórházban fekvő daganatos gyermekek gyógyulásához vezető útját támogatja. A digitális kalandjáték, melyet a szakemberek, pszichológusok a terápia részeként alkalmaznak, már eddig is nagyon sokat segített. A Digital Thinkers fejlesztésének eredményeként tovább javult a játékélmény, kiterjesztve a fiatalabb korosztályra is.
Hogyan segíti a virtuális valóság a daganatos betegséggel küzdő gyermekek életét? Erre a kérdésre kereste a választ dr. Erdős Sándor, amikor 2017-ben elindította az OncoVR projektet. A 2018-ban Semmelweis Innovációs Díjjal jutalmazott projektből 2020 elejére készült el a gyerekek gyógyulását támogató játék első verziója, amelyet ma már hat hazai kórházban használnak. Mára nemcsak Magyarországon, hanem a határon túlra, Kolozsvárra is eljutott a kalandjáték, ezzel az ottani gyerekek mindennapjait is segítve.
7-ből 1 daganatos beteg műtétjét elhalasztották - olvasson tovább!
A virtuális szigeten zajló játékban Mendit, egy kis sárkányt kell segíteni abban, hogy – hol ügyességgel, hol logikai feladványok megfejtésével – legyőzze a gonosz sejteket. A cél pontosan az, hogy a mesevilág lekösse a daganatos gyerekek figyelmét, megfeledkezzenek a kezelés okozta lelki stresszről, miközben javulhat hangulatuk a kórházban. A projektet pszichoterápiás módszerként is szeretnék használni, nem véletlen, hogy az OncoVR csapata pszichológusokkal és mindfulness szakértőkkel is együttműködik az eszköz fejlesztése során.
„Számunkra a VR okozta figyelemelterelés a legfontosabb tényező, ami lehetőséget ad a hangulat javítására a kórházban. A forprofit-nonprofit szektor együttműködése lehetővé teszi, hogy még több gyereknek segítsünk a gyógyuláshoz vezető úton. A Digital Thinkers-szel való közös munkánk során hosszútávú célunk, hogy több olyan VR játékot fejlesszünk, amik a gyermekek segítségére vannak a kórházban” – mondta dr. Erdős Sándor, az OncoVR alapítója.
A Digital Thinkers fejlesztésének köszönhetően az eddig használt verzióból egy optimalizált, megújult élményekkel frissített játék született, amely a fiatalabb, 8-10 éves korosztály számára is elérhetővé teheti a virtuális valóság csodáját. A továbbfejlesztett játékot elsőként Kolozsváron próbálhatják ki a gyerekek, hamarosan pedig a három budapesti kórházban, valamint Veszprémben, Szegeden és Pécsen is elérhető lesz.
Virtuális valósággal a helyes kézhigiéniáért: ez a “Munkában is biztonságban” program
„A Digital Thinkers történetében az egyik legörömtelibb eseménynek tartjuk, hogy az OncoVR közösségével hosszú távú partnerrel találkoztunk, mert tiszteljük az általuk képviselt víziót. Segíteni szeretnénk őket céljaik elérésében, mert társadalmi felelősségünknek érezzük, hogy ügyfeleink üzleti és műszaki problémáinak megoldása mellett mindig jusson időnk fontos társadalmi célok támogatására, mint például innovatív módon hozzájárulni gyermekek gyógyulásához” – hangsúlyozta Kozma László, a Digital Thinkers csapatának ügyvezetője.
Az optimalizált játéknak köszönhetően, szélesebb körben, nagyobb célcsoportban lehet alkalmazni a virtuális technológiát, ezáltal még több gyermeken lehet segíteni. Az OncoVR csapata szeretné minden onkológiai centrumba eljuttatni Mendit és szigetét, hogy bármely gyermek számára elérhető legyen. Ezen felül más egészségügyi szakterületre is céljuk becsempészni a VR élményét, például az MR vizsgálat előtti szorongásoldás egy új kiemelt célja a csapatnak.